PR, event, sociala medier, marknadsföring, affärsänglar och riskkapital
       
   

Gatans Mat - kokbok
till förmån för hemlösa med Sveriges främsta kockar och eldsjälar
Läs mer och köp boken

       
   

Projekt Södermalm
Företagshotell. OfficeSpot och övernattning
Läs mer och visa intresse

       
   

Alla har talang!
Första boken på svenska om talang. Gratis e-kurs!
Läs mer och köp boken

       
   

TÄNK OM –
Om konsten att vara modig, attitydspsykologi av Fredric Bohm
Läs mer och köp boken



Marknadsföring

Vill ni synas? Behöver ni en lobbyist? En marknadskommunikatör? Hjälp med den egna interna kommunikationen eller en PA-expert? En specialist på att skapa och bevara goda relationer? Det är viktigt för oss att ni har kontrollen, att ni får fram er vinkling, det ni vill belysa - på ett sätt som känns bra. Vi på TGIM mixar traditionell marknadsföring, sociala medier och PR med nytänkande eventmarketing, medieträning, videointervjuer och teknik.

PR - Public relations

Public Relations, PR, tror många ofta är synonymt med publicitet. PR är främjande åtgärder som syftar till att hantera anseendet för ett varumärke. PR arbete jämförs ofta med reklam, men där reklamen använder sig av köpt annonsutrymme kommuniceras PR på redaktionellt utrymme - ofta via en oberoende tredje part (journalist, nyhetsredaktör, bloggare). I mediesammanhang innebär detta att budskap behöver ha ett allmänintresse och aktiviteter ett nyhetsvärde. TGIM arbetar med att bygga upp PR strategier och pressrum samt producera och kommunicera pressmeddelanden.

Events

Varför events? Marknadsföring omfattar alla de aktiviteter som utförs mot marknaden, från val av produkt att sälja, val av målgrupp, prissättning med mera. Marknadsföring handlar även om att definiera och ta fram erbjudanden som svarar mot behoven, möter utmaningarna och skapar kundvärde samt att positionera produkter på marknaden. Många väljer att lansera olika produkter och sammanhang via events. Här är vi på TGIM en bra part att ta in i strategiarbetet för att säkerhetsställa en röd tråd och högsta kvalité hela vägen genom processen. Vi samarbetar med de främsta på marknaden från lokaler och catering till föreläsare, artister, ljud, ljus med flera.

Eventmarketing

Varför eventmarketing? Marknadsföring handlar mycket om att berätta om vad man ska göra, att man gör det och efteråt att man har gjort det. Denna tre-steg-process är lätt att applicera när det gäller eventmarketing. Oavsett om det är ett internt event med en egen målgrupp eller ett officiellt externt event tjänar man på att kommunicera ut de olika stegen. Events är en del i säljarbetet och ett bra sätt att stärka sitt varumärke. Att kunna konkretisera värden och i den fortsatta kundrelationen säkerställa att förväntningarna infrias. TGIM tar uppdrag inom eventmarketing där fokus ligger på att hålla i processens helhet och skapa mervärden.

Sociala Medier

Det var inte länge sedan marknadsföringen enbart gick via DR utskick och den egna hemsidan. Idag kan man med enkelhet kommunicera ut budskap i realtid på nanosekunder via tweets, statusuppdateringar på Facebook och bloggar. Behöver ni en partner med nya idéer för online marknadsföring? Digital PR? Ny teknik? TGIM har en egen programmeringsavdelning och erfarenhet av att utveckla e-handelskoncept, webbdesign, APP, widgets med mera. Vi på TGIM hjälper er med strategier inom sociala medier, från Twitter, Facebook till effektiv sökmotoroptimering och viral marknadsföring – på era villkor.

Nätverkande. 70% av alla affärsavtal görs via nätverk och personliga kontakter. Affärsnätverk, media nätverk, säljnätverk, chefsnätverk, entreprenörsnätverk – det finns många olika plattformar att träffa nya samarbetspartners, kunder och leverantörer. TGIM har under många år hjälpt företag, organisationer och personliga varumärken med utbildningar inom nätverkande, från säljande företags- och personliga pitchar till presentationstekniker och uppföljning.